In today’s society, deconstruction is the only salvation in the powerfully increasing chaos of the global culture of the information age. It is a tool that should also be used in creative processes in high school.
My analysis of Johan Grimonprez’ art video Double Take is a nuanced deconstruction that creates a video work which makes use of deconstruction as a method.
The video work is an escape from object-based art, and so represents the contemporary art that I, as a future art teacher, want to present to my students.
My research is presented as a scientific text and a video work.
I dagens samhälle är dekonstruktion den enda räddningen i det starkt växande kaoset i informationsålderns globala kultur. Det är ett verktyg som även bör användas i kreativa processer på gymnasiet.
Min analys av Johan Grimonprezs konstvideo Double Take är en nyanserad dekonstruktion som gestaltar ett videoverk som använder sig av dekonstruktion som metod.
Videokonst är en flykt från objektsbaserad konst och representerar på så sätt den samtida konst som jag som blivande bildlärare vill kunna presentera för mina elever.
Min undersökning presenteras som en vetenskaplig text och ett videoverk.